דנילוב יועצי פרישה ומיסוי | ההתמחות במיסוי לקראת פרישה ועזיבת עבודה

תכנון מיסוי פנסיוני לקראת פרישה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

בשעה טובה ומוצלחת אתם מתקרבים למועד הפרישה ויש לכם בוודאי הרבה חלומות ותכניות שאתם מעוניינים לממש. שנים רבות עבדתם וחסכתם בכדי שברגע הפרישה תוכלו ליהנות מביטחון כלכלי ושקט נפשי,  ללא מחויבויות למקום העבודה שהיה ביתכם השני הרבה זמן. לפני הכול כדאי לעצור רגע ולעשות חשבון ולקבל החלטות חשובות בעניין קרנות הפנסיה שברשותכם, אלה צברו לא מעט זכויות.

כמו כן אנו נדרשים לקבל החלטות מורכבות וקשות בנוגע לכספי המענקים והפיצויים שאנו עומדים לקבל בעת עזיבת מקום העבודה האחרון.

להחלטת אלו ישנם השלכות כלכליות רחבות היקף, שכן לפעמים החלטה פזיזה ונמהרת ללא התייעצות עלולה לעלות לנו ביוקר. ואילו החלטה עם שיקול דעת מעמיק ונכון יכולה לחסוך למו המון כסף הן מצד המיסוי והן מצד החסכון הפנסיוני.

בשורות הבאות ננסה לסקור את תהליך הפרישה מקרוב.

 

אז מה עושים עם הכסף?

בשלב זה, סביר להניח שכבר קיבלתם טופס 161 המהווה הודעה על פרישה מעבודה ולצורך מילויו עליכם לקבל החלטות משמעותיות בעניין. עקרונית, עומדות לבחירתכם מספר אפשרויות מעניינות:

  • למשוך את כל כספי הפיצויים – רבים נדרשים לכספי הפיצויים שלהם בכדי לעזור לילדים בדיור, להקים עסק חדש, להתמודד עם אתגרים בריאותיים ועוד. במצב זה תוכלו לפדות את כל כספי הפנסיה שחלקם או כולם פטורים ממס. לפני שנוקטים בצעד זה, יש לברר היטב מהי חבות המס שחלה עליכם ולא לנקוט בצעד פזיז שעלול לעלות לכם הרבה.

המון אנשים לא מודעים לכך שבעת משיכת כספי הפיצויים אנו גורמים לפגיעה משמעותית ואפילו קשה בתשלומי המיסים החודשים שלנו. איך זה קורה אתם שואלים? התשובה היא שמדינת ישראל לא רצתה שאנשים שמגיעים לגיל פרישה ימשכו את כול כספי הפיצויים שברשותם ובהמשך הדרך יהוו נטל על המדינה ולכן תיקון 190 שנכנס לתוקפו החל מ-2012 קובע שעל משיכת כספי פיצויים בפטור ממס ישנו קנס של 35% על כול שקל שאנו מושכים.

השלכה מרחיקת לכת זו נוגעת בעיקר לאנשים הפורשים ממקום עבודתם והקצבה החודשית שלהם היא די גבוהה ( מעל 5,000 ₪).

  • תשלום מס על כול הפיצויים וביצוע פריסת מענק חייב –מסלול זה נדרש בדרך כלל לבעלי הכנסות גבוהות. כול אדם שהגיע לגיל הפרישה נדרש למלא טופס קיבוע זכויות ובו הוא נדרש לקבל החלטה על גובה הפטור החודשי. כפי שצויין לעיל בעת משיכת כספי פיצויים בפטור ממס ישנו קנס ביחס של 1-1:35,זאת אומרת כול שקל של פיצויים שנמשוך בפטור ממס נפגע בפטור על הפנסייה בכ-35%.

ולכן אנשים רבים מעדיפים לשלם מס על כול כספי הפיצויים ובמקביל לבצע פריסה על כול החלק החייב במס על מנת לא לפגוע בפטור החודשי.

  • ביצוע רצף קצבה / רצף פיצויים – רצף קצבה פירושו הוא שהפורש בוחר לייעד את כספי הפיצויים הקצבתיים למטרת קצבה. כספים אלו מועברים ישירות לחברות הביטוח ובכך גורמים לנו להגדיל את קצבת הפנסייה החודשית שלנו.

כמו כן רצף פיצויים פירושו הוא שאנו מחזירים את כספי הפיצויים ההוניים שלנו לחברת הביטוח- במילים אחרות אנו דוחים את ההתחשבנות על הפיצויים לשנים הבאות.

רצף פיצויים הוא מהלך שנועד להטיב עם העובד משתי סיבות:

  • דחיית ההתחשבנות על כספי הפיצויים למעביד הבא יכולה להביא לחסכון משמעותי בחיסכון המס על מענקי הפרישה והפיצויים.
  • במידה ואתם צופים עלייה בשכר אצל המעביד החדש אזי דחיית ההתחשבנות על הפיצויים יכולה במידה רבה להשפיע על הפטור העתידי שתקבלו בעת עזיבת המעביד החדש מה שיביא לחסכון גדול במס.
  • להמשיך לעבוד ולהנות מהטבות מס – ישנם הרבה אנשים שמגיעים לגיל הפרישה ואינם פורשים פרישה סופית.

ככול שתוחלת החיים עולה ואיתו גם מקדמי הקצבה בקרנות הפנסייה וביטוחי המנהלים המשך עבודה בגיל פרישה נעשה נפוץ יותר ויותר בקרב הציבור בארץ. ולכן אנו נדרשים לעשות החלטות חשובות בנוגע למענק הפרישה שמתקבלים על ידינו ,כמו כן עלינו להחליט האם להתחיל לקבל קצבה חודשית במקביל למשכורת מהמעביד או לא.

מבחינה מיסויית ניתן לבצע פרישה מדומה מבחינת מס הכנסה ולהנות מהטבות מס לא מבוטלות.  ברגע שלא נשתמש בהטבות אלו מיד לאחר הפרישה אנו עלולים להפסיד לא מעט כספים.  כמו כן מבחינת הביטוח הלאומי ברגע שאנו מגיעים לגיל הפרישה אנו פטורים מתשלום דמי ביטוח לאומי מהקצבה החודשית.

 

נהנים מליווי מיסוי פנסיוני בידי מומחה

לאחר שחשבתם על העניין סביר להניח שיהיו לכם הרבה שאלות ואם לא, כנראה שעדיין לא חשבתם מספיק וביטחון מופז עלול להפוך לבעיה רצינית. לליווי מיסוי פנסיוני מקצועי יש יתרונות חשובים בעניין, שכן תוכלו לקבל חוות דעת נוספת מגורם שאינו מעורב אך בקי בתחום. עם משרד "אורן דנילוב" תוכלו לקבל מידע רב ערך וכן ליווי מיסוי פנסיוני מלא, לפרישה שמתחילה ברגל ימין. למידע נוסף על תכנון וליווי ומיסוי פנסיוני מקצועי צלצלו עכשיו למספר 054-7870901 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אהבתם? שתפו!

אורן דנילוב
יועץ מס לפרישה

תכנון וייעוץ לפרישה

ההתמחות שלי היא מיסוי לקראת פרישה ועזיבת עבודה. אני עוזר לאנשים לקבל את כול הזכויות המגיעות להם לקראת הפרישה ולאחריה ע"י תכנון פרישה נכון תוך ליווי מלא מול המוסדות השונים.

הגשת דוחות שנתיים

ההתמחות שלי היא מיסוי לקראת פרישה ועזיבת עבודה. אני עוזר לאנשים לקבל את כול הזכויות המגיעות להם לקראת הפרישה ולאחריה ע"י תכנון פרישה נכון תוך ליווי מלא מול המוסדות השונים.

שאלה? כתבו לנו!

Tag Manager (noscript) -->